فواید گردو برای سلامتی [معجزات دارویی مصرف گردو در یک نگاه]
نوشته شده توسط : غریبه

اینکه به گردو به‌عنوان یک مکمل مغذی برای نان و پنیر نگاه کنیم، در واقع نادیده گرفتن خواص و فواید بی‌شمار این میوه برای سلامتی است. گردو سرشار از چربی‌های سالم، فیبر، انواع ویتامین و مواد معدنی است؛ که می‌تواند سلامت افراد را تضمین کند. در این مقاله به بررسی فواید گردو برای سلامتی و خواص دارویی این آجیل پرطرفدار می‌پردازیم. در ادامه همراه وبلاگ ما باشید.

فواید گردو برای سلامتی

شاید برای‌تان جالب و عجیب باشد؛ که هر ساله محققین در دانشگاه کالیفرنیا گرد هم آمده و در کنفرانس گردو، درباره‌ فواید آن بحث و گفت‌وگو می‌کنند. برخی از فواید اثبات شده گردو عبارت‌اند از:

گردو سرشار از آنتی اکسیدان است!

گردو نسبت به سایر آجیل‌های دیگر دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری است. فعالیت بالای آنتی اکسیدانی گردو ناشی از ویتامین E، ملاتونین و پلی فنول‌های (نوعی ترکیب گیاهی) درون آن است. یک مطالعه در بین بزرگسالان سالم نشان داد؛ که مصرف یک وعده غذایی غنی شده با گردو از تجمع کلسترول بد (LDL) در بدن جلوگیری می‌کند. کلسترول بد در رگ‌ها رسوب کرده و باعث انواع مشکلات از جمله تصلب شرایین می‌شود. آنتی اکسیدان موجود در گردو با مکانیزم اکسیداتیو در بدن مبارزه کرده و اجازه تجمع LDL در بدن را نمی‌دهد.

گردو منبع گیاهی اُمگا 3 است!

در هر 1 اونس گردو (1 اونس برابر با 28 گرم است) تقریباً 2.5 گرم، امگا 3 وجود دارد. گردو نسبت به هر آجیل دیگری امگا 3 بیشتری داشته و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. چربی امگا 3 گیاهان به اسید آلفا لینولنیک (ALA) معروف است. مطالعات نشان داده ALA می‌تواند خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را تا 10 درصد کاهش دهد.

فواید گردو برای سلامتی: بهبود عملکرد روده

مطالعات نشان می‌دهند، اگر روده شما سرشار از باکتری‌های مفید باشد، عملکرد بهتری داشته و سلامت بدن شما را تضمین خواهد کرد. و بالعکس، کمبود این باکتری‌ها خطر ابتلا به چاقی، بیماری‌های قلبی و انواع سرطان را افزایش می‌دهد. غذاهایی که مصرف می‌کنید به‌طور مستقیم روی ترکیب این باکتری‌ها اثر می‌گذارد. مصرف مدام گردو باکتری‌هایی که بوتیرات تولید می‌کند را افزایش داده و سلامت روده را ارتقا می‌دهد.

خواص دارویی گردو

همان‌طور که در تیترهای بالا مطالعه کردید، گردو سرشار از مواد مغذی و ضروری برای بدن است. رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی می‌تواند سلامت بدن را تضمین کرده و از ایجاد بیماری‌ها جلوگیری کند. خواص غذایی گردو خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؛ که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

فواید گردو برای سلامتی: کاهش التهاب

التهاب ریشه بسیاری از بیماری‌ها، از جمله: بیماری قلبی، دیابت نوع 2، بیماری آلزایمر و سرطان است. پلی فنول، منیزیم، اسید آمینه آرژنین و چربی امگا 3 موجود در گردو می‌تواند به کاهش التهاب بدن کمک کند.

گردو خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد!

مطالعات روی حیوانات و انسان‌ها نشان می‌دهد خوردن گردو خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها، از جمله: سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و پروستات را کاهش می‌دهد. همان‌طور که در تیترهای قبلی اشاره کردیم، مصرف گردو عملکرد میکروب‌های روده‌ها را بهبود بخشیده و از ایجاد سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، پلی فنل الاژیتانین موجود در گردو توسط میکروب‌های روده به اورولیتین تبدیل می‌شوند. اورولیتین‌ها دارای خواص هورمون مانند بوده و می‌تواند گیرنده‌های هورمونی در بدن را مسدود کنند. مسدود شدن گیرنده‌های هورمونی خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با هورمون، به‌ویژه سرطان سینه و پروستات را کاهش می‌دهد.

خواص دارویی گردو: کنترل دیابت نوع 2

اضافه وزن و چاقی خطر ابتلا به قند خون و دیابت را افزایش می‌دهد و گردو با کنترل وزن می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد. در یک آزمایش به رژیم غذایی 100 نفر از مبتلایان به دیابت نوع 2، یک قاشق غذاخوری روغن گردو اضافه کردند. پس از سه ماه پزشکان متوجه شدند، قند خون ناشتای شرکت‌کنندگان 8 درصد کاهش پیدا کرده است.

هسته خرما نیز در تولید انسولین و کنترل دیابت نقش مهمی دارد. برای آشنایی با دستورالعمل استفاده از هسته خرما برای کنترل قند خون می‌توانید به مقاله خواص هسته خرما مراجعه کنید.

گردو فشار خون را کاهش می‌دهد!

فشار خون بالا عامل اصلی ایجاد بیماری‌های قلبی و سکته است. برخی مطالعات نشان می‌دهند، افراد مبتلا به فشار خون که در خطر حمله قلبی بودند، با مصرف روزانه 1 اونس آجیل از جمله گردو بهبود نسبی پیدا کرده‌اند. یکی از عوامل افزایش فشار خون، مصرف بیش از اندازه نمک است. در مقالات قبلی جوان ایرانی به بررسی ارتباط بین نمک و فشار خون بالا پرداخته‌ایم؛ که پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

جمع‌بندی

گردو یک آجیل فوق‌العاده مغذی و سرشار از مواد ضروری برای بدن است. این میوه خواص بسیاری برای سلامتی داشته و در بهبود و کنترل بسیاری از بیماری‌ها، مانند: انواع سرطان، بیماری‌های قلبی، فشار خون، دیابت و غیره مؤثر است. در این مقاله به بررسی فواید گردو برای سلامتی پرداختیم و پیشنهاد می‌کنیم از این آجیل شگفت‌انگیز در رژیم غذایی خود استفاده کنید. از گردو می‌توانید روی سالاد، نان، اسموتی و انواع غذاها استفاده کنید. اگر ایده‌ای خاصی برای مصرف گردو دارید، باعث افتخار ماست؛ که آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: https://irjavan.com/%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af-%da%af%d8%b1%d8%af%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/





:: برچسب‌ها: سلامت ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: